Mijn interieur advies en verbouwingen

Vijf etenswaren waar je sneller van in slaap valt

Een slechte nachtrust heeft niet alleen vermoeidheid als gevolg, maar ook veel andere negatieve gevolgen. Het is daarom voor iedereen belangrijk om genoeg te slapen. Het wordt aangeraden om elke nacht ongeveer acht uur te slapen. Gelukkig zijn er genoeg dingen te doen tegen slapeloosheid. Heb je vastgesteld dat het niet aan het matras of hoofdkussen ligt, en is medicatie ook niet de oplossing voor jou? Probeer deze vijf etenswaren waar je sneller van in slaap valt.

Zure kersen

Van de stof melatonine word je moe. Melatonine wordt door je lichaam aangemaakt wanneer het zich klaar gaat maken voor bed. Zure kersen zijn een bron van melatonine. Door zure kersen te eten, krijg je dus op een natuurlijke manier die stof ook binnen. Eet dus (niet te kort) voor het slapen gaan een handje vol zure kersen en zeg maar welterusten!

Eieren

Heb je voor het slapen gaan toch nog trek? Sla de zoetigheid en snacks over, maar kies voor een gekookt eitje. De dooier en het eiwit zitten allebei bomvol eiwitten waardoor je bloedsuikerspiegel niet gaat stijgen. Door bijvoorbeeld chips gebeurt dit wel, waardoor je de hele nacht vol energie bent. Voorkom dus dat je bloedsuikerspiegel gaat stijgen en eet niks waar veel suiker in zit.

Bananen

Wanneer je geen zin hebt in een eitje of kersen, kun je altijd nog een banaan nemen. In een banaan zit veel magnesium en kalium. Deze mineralen verminderen onrustige gevoelens en zorgen ervoor dat je goed kan ontspannen. Ook bevatten bananen een grote hoeveelheid tryptofaan, de stof die betrokken is bij het aanmaken van melatonine. Sla je donzen dekbed maar om je heen en lekker uitrusten.

Noten

In verschillende noten zit de stof magnesium, de stof die ervoor zorgt dat jouw spieren ontspannen en dat je dus goed in slaap kunt vallen. Eet bijvoorbeeld een handje ongezouten amandelen. Maar ook lijnzaad, pompoenpitten, walnoten of zonnebloempitten zijn geschikt om ’s avonds nog wat van te eten.

Vis

Naast tryptofaan heeft je lichaam vitamine B6 nodig om melatonine aan te maken. Deze stof zit samen met tryptofaan in onder andere zalm, garnalen, heilbot en kabeljauw. Ook serotonine (het gelukshormoon) zit in deze vissoorten. Deze twee stoffen zijn heel belangrijk wanneer je lekker wil slapen. Eet dus een stukje zalm of andere vis en val gerust in slaap.

Je zou ook graag

Reacties zijn gesloten.